Joensuun Vesi on ottanut käyttöön tekstiviestipalvelun häiriötilanteista tiedottamiseen. Viestit lähetetään yli 16-vuotiaille, joiden osoite ja puhelinnumero ovat julkisia.
Mikäli vesihuollon asiakkaalla on käytössä työ- tai salaisen liittymän puhelinnumero, se on rekisteröitävä erikseen voidakseen vastaanottaa tekstiviestit. Myös vuokra- ja vapaa-ajan asunnon omistaja tai ikäihmisen omainen voi rekisteröidä puhelinnumeronsa, vaikka vakituinen kotiosoite olisi jossain muualla. Taajamien ulkopuolella voi saada tekstiviestin, vaikka ei olisikaan vesihuoltolaitoksen asiakas. Näissä tapauksissa viestien tilaaminen tai peruminen tapahtuu Joensuun Veden verkkosivujen kautta Vedenjakelukatkot ja häiriöviestintä - joensuunvesi.fi.
Ennakkotarkastelussa on huomattua, että salaisia tai muita edellä mainittuja numeroita, joita tekstiviesti ei tavoita, on vielä runsaasti. Siksi noissa tapauksissa asiakkaiden itsensä tekemä puhelinnumeron rekisteröinti verkkosivujen kautta on tärkeää, jotta häiriöviesti tavoittaisi esimerkiksi vesikatkotilanteessa mahdollisimman monen.
Tiedot häiriötilanteista lisätään entiseen tapaan myös verkkosivuille ja uutena ominaisuutena ne näkyvät siellä lisäksi kartalla.
Lisätietoja:
Talouspäällikkö Sanna Pihlapuro
sanna.pihlapuro@joensuu.fi
p. 0503109738